Via uitgebreid zoeken kun je eigen zoekopdrachten aanmaken en opslaan. Deze zoekopdrachten zijn alleen zichtbaar voor jou persoonlijk. Als je een handige zoekopdracht hebt gemaakt, kun je die direct delen met collega's, zodat zij de zoekopdracht niet meer zelf hoeven in te richten.
Hoe deel ik een zoekopdracht?
- Vanuit het dashboard, klik op het hamburgermenu linksboven en selecteer 'Uitgebreid zoeken'.
- Links bovenin staan de opgeslagen zoekopdrachten, druk op de contextgevoelige (drie) puntjes naast de naam van de zoekopdracht die je wilt delen.
- Druk op 'Delen' in het nieuw verschenen menu.
- Selecteer 'Rol toevoegen' en geef aan met welke afdeling en met welke rollen je de zoekopdracht wilt delen.
- Druk op 'Opslaan' en vink aan welke rechten de personen hebben met wie je deze zoekopdracht deelt (je hoeft geen rechten toe te kennen).
- Door op 'Rol toevoegen' te klikken is het mogelijk meerdere rollen op meerdere afdelingen deelgenoot te maken van jouw zoekopdracht.
- Wanneer je alle rollen en afdelingen hebt ingevuld klik je op 'Klaar'.
De zoekopdracht is nu gedeeld en is voor de deelgenoten terug te vinden bij het 'Uitgebreid zoeken'.
Tip: Met de contextgevoelige puntjes uit stap 2 is het ook mogelijk om de naam van zoekopdrachten aan te passen of om deze te verwijderen.