Wanneer een zaak wordt toegewezen aan jouw persoonlijk of aan jouw afdeling komt deze in Mijn zaakintake terecht. Vanuit de zaakintake kun je zaken in behandeling nemen, of weigeren als de zaak niet voor jou bedoeld is.
Hoe neem ik een zaak in behandeling?
Wanneer een zaak wordt toegewezen aan jouw afdeling komt deze in Mijn zaakintake terecht. Mijn zaakintake is een widget op het dashboard en is standaard ingesteld voor elke medewerker.
- Vanuit het dashboard, bij de widget zaakintake, klik op de zaak die je in behandeling wil nemen.
- Vanuit het zaakdossier, in het linker tabblad, klik op 'In behandeling nemen' naast het behandelaarsicoontje.
- Vanuit het zaakdossier, bovenaan in de gele balk, klik op 'In behandeling nemen'.
De zaak is nu door jou in behandeling genomen en jij staat genoteerd als behandelaar van de zaak. De zaak komt nu terecht in Mijn openstaande zaken.
In behandeling nemen vanuit de zaakintake
In behandeling nemen vanuit zaakdossier menu
In behandeling nemen vanuit het zaakdossier middels de gele balk
Tip: Een zaak kan ook vanuit het dashboard in behandeling genomen worden. In de Zaakintake-widget vind je naast de naam van elke zaak een knop 'In behandeling nemen'.