Wanneer een zaak wordt toegewezen aan jouw persoonlijk of aan jouw afdeling komt deze in Mijn zaakintake terecht. Vanuit de zaakintake kun je zaken in behandeling nemen, of weigeren als de zaak niet voor jou bedoeld is.
Hoe weiger ik een zaak?
- Vanuit het dashboard, bij 'Mijn zaakintake', vind je naast de naam van elke zaak een knop 'Weigeren'. Klik op deze knop.
- Er opent zich een venster, waarin je kunt aangeven waarom je de zaak weigert.
- Bovenin het venster is zichtbaar bij rol/afdeling de zaak terecht komt (Deze rol/afdeling is ingesteld door de beheerder).
De zaak is nu door jou geweigerd en moet aan iemand anders of aan een andere afdeling worden toegewezen.
Let op! Wanneer je een zaak weigert die in de zaakintake van jouw afdeling staat (deze zaken zijn te herkennen aan het icoontje naast de knoppen 'In behandeling nemen' en 'Weigeren'), dan weiger je een zaak namens de hele afdeling. De geweigerde zaak wordt toegewezen aan de (door de beheerders ingestelde) afdeling en rol. Deze zal de zaak opnieuw toewijzen aan de juiste afdeling en/of rol.