De Persoonlijke Internet Pagina (oftewel de PIP) is de pagina waarop klanten persoonlijke informatie in kunnen zien die door de organisatie via het Zaaksysteem beschikbaar zijn gesteld. Zo kan de klant hier bijvoorbeeld een overzicht vinden van alle zaken die ze hebben lopen bij je organisatie. Ook kunnen klanten documenten toevoegen aan lopende zaken en opmerkingen naar de behandelaar van de zaak sturen. Meer informatie over hoe dit precies werkt vind je hier.
Algemene pagina
Klanten kunnen via DigiD (burgers), eHerkenning (bedrijven) of Alternatieve Authenticatie inloggen op hun PIP. Zodra een klant is ingelogd komt deze terecht op de algemene pagina. Zo'n pagina ziet er als volgt uit;
1 - Mijn concepten
Een klant kan er voor kiezen om een aanvraag op te slaan en later af te ronden. Deze opgeslagen concept-aanvragen zijn vervolgens terug te vinden bij 'Mijn concepten'. Concept-aanvragen worden 30 dagen bewaard.
2 - Mijn lopende zaken
Bij lopende zaken staan - de naam zegt het al - alle door de klant ingediende zaken die op dit moment in behandeling zijn bij de organisatie. De klant vindt het nummer van de zaak, en het aantal dagen waarbinnen de aanvraag moet worden afgehandeld.
3 - Zaken waarvoor ik gemachtigd ben
Het is mogelijk om klanten te machtigen voor zaken waar ze niet zelf de aanvrager van zijn. Denk bijvoorbeeld aan een zoon die gemachtigde is voor zaken van zijn demente moeder. De zoon vindt de zaken van zijn moeder hier terug op zijn eigen PIP. Afgehandelde gemachtigde zaken komen onder een extra kopje 'Mijn afgehandelde gemachtigde zaken' te staan.
4 - Mijn afgehandelde zaken
Hier vind de klant een overzicht van alle zaken die behandeld zijn.
5 - Mijn Zaken
Hier kom je als klant standaard op terecht als je je PIP opent.
6 - Mijn gegevens