Als klant heb je via het tabblad 'Mijn zaken' op de PIP inzicht en toegang tot de zaken die je bij de organisatie hebt lopen, of waar je voor gemachtigd bent. Hoe ziet zo'n zaakdossier er precies uit, en wat kan de klant ermee doen?
1 - Het nummer en het onderwerp van je zaak.
2 - De fasen van je zaak.
Je ziet hier uit welke fasen je zaak bestaat en in welke fase de zaak zich bevindt (in dit voorbeeld is de zaak in de fase 'afhandelen' aanbeland). De functioneel beheerder kan per kenmerk in de zaak aangeven of deze ook op de PIP van de aanvrager moet worden gepubliceerd.
3 - Kenmerken.
Het kenmerk 'SC1 Tekstveld' is in te zien op de PIP. De klant heeft de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen op het kenmerk. Klikt de klant op het knopje 'Wijzigen', dan opent zich een tweetal regels waar de klant tekst in kan vullen;
Het kenmerk 'SC1 tekstveld' is een kenmerk dat bestaat uit een tekstregel. In dit geval kan de klant een nieuwe tekst in het bovenste veld kwijt. In het onderste veld kan de klant een eventuele toelichting toevoegen. De nieuwe tekst en de eventuele toelichting worden vervolgens als voorstel in het kenmerk in de zaak geplaatst. Je krijgt hier als behandelaar een notificatie van en kunt zelf kiezen of je de wijziging accepteert.
4 - Mijn bijlagen.
De klant vindt hier een overzicht van alle documenten binnen de zaak waar de optie 'Publiceren op PIP' in de eigenschappen van het document staat aangevinkt. Ook heeft de klant hier de mogelijkheid om meer documenten aan de zaak toe te voegen. Als behandelaar vind je deze documenten terug in de documenttab van de zaak. Je krijgt een notificatie wanneer een gebruiker via de PIP een document toevoegt aan een zaak waar jij de behandelaar van bent.
5 - Contact
De klant kan via dit veld berichten sturen naar de behandelaar van de zaak. Stuurt een klant een bericht naar een zaak waar je behandelaar van bent, dan krijg je hier een notificatie van. Je ziet het bericht vervolgens terug in de Timeline van de zaak;