Het kan voorkomen dat je een e-mail ontvangt in Outlook (of andere mailapplicatie) met belangrijke informatie die je zou willen toevoegen aan een zaakdossier. E-mails kunnen archiefwaardig aan een zaakdossier worden toegevoegd binnen Zaaksysteem. Zo hoef je niet buiten zaaksysteem om te zoeken naar bijlages of informatie, maar heb je alles binnen handbereik in het zaakdossier.
Hoe voeg je een e-mail bestand (.MSG of .EML) toe aan een zaak?
Stap 1 - Exporteer het e-mail bestand naar je bureaublad door het bericht vanuit je mail applicatie (bijvoorbeeld Outlook) naar je bureaublad te slepen, of door in de geopende mail te kiezen voor bestand -> opslaan als.
Stap 2 - Ga naar de communicatietab van een zaak en klik op de 3 verticale puntjes, klik vervolgens op importeren.
Er wordt nu een popup venster getoond
Stap 3 - Sleep of selecteer het bron bestand in het popup venster en klik op opslaan
Stap 4 - Het e-mail bestand wordt uitgepakt en opgeslagen als conversatie item in de communicatietab. Eventuele bijlagen zijn lokaal op te slaan (downloaden) of op te slaan onder de documenten.