In het contactinformatie tabblad van het contactdossier vind je - je raadt het al - de contactgegevens van het contact. Maar welke gegevens vind je hier precies terug? En wat kan je zelf aanpassen? Of wat kan er door het contact zelf allemaal worden aangepast? Zoveel vragen! Geen nood; we gaan ze één voor één voor je beantwoorden.
Welke gegevens staan er in het contactinformatie tabblad?
De informatie die getoond wordt in het contactinformatie tabblad, is afhankelijk van het soort contact. Voor zowel een natuurlijk persoon (een burger) als een niet natuurlijk persoon (een bedrijf, organisatie of stichting) vind je de bron van waaruit het contact in het Zaaksysteem terecht is gekomen. Dit kunnen verschillende bronnen zijn. Zo kan een burger vanuit het BRP, of een niet natuurlijk persoon vanuit de KvK naar het Zaaksysteem toe zijn gestuurd. Ook kan het zijn dat het contact zelf is ingelogd via DigiD of eHerkenning en op deze manier in het Zaaksysteem terecht is gekomen. Daarnaast kan een contact ook handmatig zijn aangemaakt door jou of één van je collega's.
Vervolgens vind je de gegevens van het contact, bijvoorbeeld het KvK-nummer, handelsnaam en adres van een bedrijf of de geboortedatum, het geslacht en het BSN van een burger. Dat laatste onderdeel is - in verband met de AVG - standaard verborgen. Heb je de rol 'persoonsverwerker', dan vind je een optie om het BSN te tonen.
Tot slot vind je onderin het tabblad een viertal velden; telefoonnummer, telefoonnummer (mobiel), e-mail en interne notitie. Deze velden zijn vrij te wijzigen door jou als gebruiker, of door het contact zelf.
Aanpassen van telefoonnummer en e-mailadres.
Zoals gezegd kan het telefoonnummer, het mobiele nummer en het e-mailadres van een contact op verschillende plekken binnen het Zaaksysteem worden aangepast.
Contactoverzicht
Zo kun je de gegevens aanpassen via het contactdossier zelf. Door de velden onderin het contactgegevens-tabblad aan te passen of in te vullen en vervolgens op opslaan te klikken, wijzig of stel je een telefoonummer, mobiel nummer, e-mailadres of een interne notitie in.
Heeft een contact een interne notitie en opent één van je collega's de contact-pagina, dan zien ze gedurende 10 seconden een bericht bovenaan de pagina;
Registratieformulier (intern een zaak aanvragen)
Je functioneel beheerder kan in een zaaktype aangeven dat de contactgegevens uit het contactdossier moeten worden getoond aan het begin van een registratieformulier. Vraag je als medewerker via de groene plusknop een zaak aan namens een burger of organisatie, dan worden er aan het eind van het registratieformulier drie velden getoond.
Vul je hier gegevens in, dan worden de gegevens in het contact van de burger of organisatie waar je de zaak op registreert aangepast. Ook hier geldt weer dat deze gegevens vervolgens ook gelden voor alle zaken die al eerder op naam van dit contact zijn aangevraagd.
Webformulier
Wanneer een burger of organisatie een zaak registreert, dan doen ze dit via een webformulier. Aan het begin van een webformulier heeft de melder de optie om een e-mailadres of telefoonnummer in te vullen. Vult de melder hier iets in dan worden deze gegevens overgenomen in het contactdossier.
Persoonlijke Internetpagina
Een melder kan via de persoonlijke internetpagina zijn of haar contactgegevens wijzigen via het tabblad 'Mijn gegevens'.