Zaken helpen je bij het nemen van de juiste stappen voor het afhandelen van het proces. Een belangrijk onderdeel hierbij zijn de fase-acties. Deze laten zien welke acties moeten worden ondernomen in elke fase van de zaak.
Wat zijn fase-acties?
Fase-acties zijn verschillende acties die nodig zijn om een zaak af te ronden. Denk hierbij aan het aanmaken van documenten, het versturen van e-mails en het aanmaken van deel- en vervolgzaken. Je vindt de fase acties in de rechterkant van het scherm.
De volgende fase-acties zijn beschikbaar:
- Een document aanmaken op basis van een sjabloon
- Een e-mail aanmaken en versturen
- Het aanmaken van deel- en vervolgzaken
- De toewijzing van een zaak wijzigen (betrokkene toevoegen)
Hoe gebruik ik fase-acties?
Fase-acties kunnen automatisch of handmatig uitgevoerd worden. Als het vinkje voor de fase-actie aan staat wordt deze uitgevoerd tijdens de fase-overgang. Als het vinkje uit staat wordt de fase-actie niet uitgevoerd tijdens de fase-overgang.
Het is ook mogelijk tussentijds handmatig een actie te starten. Dit kun je doen door de betreffende fase-actie aan te klikken en de noodzakelijke velden in te vullen. De velden die ingevuld moeten of kunnen worden verschillen per fase-actie.