Bij het opschorten van de zaak kun je aangegeven voor welke termijn de zaak moet worden opgeschort. Zodra deze termijn is verstreken wordt de zaak automatisch hervat. Daarnaast is het mogelijk om een zaak handmatig te hervatten. Bij het handmatig hervatten van de zaak wordt er voor de start- en einddatum van de opschortperiode standaard uitgegaan van respectievelijk de opschortdatum en de datum van vandaag.
Hoe hervat ik een zaak?
- Vanuit een zaak, klik met je muis op de drie-puntjes knop rechtsboven in beeld.
- Kies voor de optie 'Hervatten'.
- Voer een reden in voor het hervatten van de zaak.
- Voer indien wenselijk een andere start- en einddatum in.
- Klik op de knop 'Hervatten' om de wijziging door te voeren.
Voorbeeld voor startdatum wijzigen
Wanneer de aanvrager zijn aanvraag incompleet aangeleverd heeft op 5 april, maar de zaak wordt pas 7 april in behandeling genomen, kun je de startdatum van de opschortperiode op 5 april zetten, i.p.v. op 7 april ('de datum van vandaag'). Zo blijft de wettelijke termijn gewaarborgd.
Voorbeeld voor einddatum wijzigen
Wanneer de aanvrager de ontbrekende stukken voor zijn zaak toe heeft gestuurd op 15 april, maar de behandelaar van de zaak pas 17 april eraan toekomt om deze documenten toe te voegen aan de zaak, kun je de einddatum van de opschort periode op 15 april zetten, i.p.v. 17 april ('de datum van vandaag'). Zo blijft de wettelijke termijn gewaarborgd.