Als medewerker kun je een zaak behandelen waarbij de informatie die je hebt verkregen van de aanvrager niet juist of onvoldoende is. In dit geval kun je een verzoek tot aanvullende informatie doen om deze gegevens alsnog te verkrijgen. Omdat de (wettelijke) doorlooptijd bij zaakregistratie is gestart, is het mogelijk om de doorlooptijd te pauzeren. Dit doe je door de zaak op te schorten.
Hoe schort ik een zaak op?
- Vanuit een zaak, klik met je muis op de 'drie-puntjes'-knop rechtsboven in beeld.
- Kies voor de optie 'Opschorten'.
- Voer in met welke reden de zaak opgeschort wordt.
- Voer in met welke termijn de zaak opgeschort wordt.
- Klik op de knop 'Wijzigen' om de wijziging door te voeren.
Zoekopdracht voor opgeschorte zaken
Om ervoor te zorgen dat je opgeschorte zaken niet uit het oog verliest kun je een zoekopdracht aanmaken waarin de opgeschorte zaken worden gepresenteerd. Indien gewenst kun je deze als widget op je dashboard toevoegen.
Reden opschorten tonen als kolom
Bij het opschorten van een zaak is het verplicht om een reden op te geven. Naast dat dit wordt weergegeven op de timeline kun je dit ook presenteren in uitgebreid zoeken. Je kunt het systeemkenmerk 'reden_opschorting' toevoegen als kolom en het gebruiken in sjablonen.