Update 30-06-2020: Bij het toewijzen naar een specifieke behandelaar is het mogelijk om deze behandelaar meteen toe te voegen als betrokkene bij de zaak. Vink daarvoor de optie 'Toevoegen als betrokkene' aan. De toegevoegde betrokkene krijgt behandelrechten op de zaak.
Via de optie 'toewijzing wijzigen' kun je een zaak handmatig aan een specifieke persoon of afdeling toewijzen.
Hoe kan ik de zaak toewijzen aan een specifieke behandelaar of afdeling?
- Vanuit een zaak, klik met je muis op de context-gevoelige knop rechtsboven in beeld.
- Kies voor de optie 'Toewijzing wijzigen'.
- In het nu verschenen scherm, vul de velden in (verplichte velden worden weergegeven met een *).
- Plaats indien gewenst een opmerking over de toewijzing. Deze opmerking komt terecht op de timeline van de zaak.
- Klik op de knop 'Toewijzing wijzigen' om de wijziging door te voeren.
De zaak komt nu terecht in de zaakintake van de afdeling/rol of behandelaar die jij hebt ingesteld.
Afdeling wijzigen
Je kunt ook de afdeling wijzigen wanneer deze eindverantwoordelijk is/wordt voor de zaak.
Wanneer een behandelaar van een andere afdeling alleen verantwoordelijk is voor een specifieke tussenstap (bijvoorbeeld een controle/advies) dan blijft jouw eigen afdeling verantwoordelijk voor de zaak.
Toewijzing lukt niet
Het komt voor dat het niet lukt om een zaak toe te wijzen aan een specifieke behandelaar. De kans is groot dat deze behandelaar geen rechten heeft op deze zaak. Neem contact op met je beheerder hierover.
Toewijzing specifieke behandelaar
Indien een zaak specifiek aan jou is toewezen wordt dit aangeduid in je zaakintake door het icoon met één poppetje.
E-mail notificatie toewijzing
De e-mail die je ontvangt als er een zaak aan jou specifiek is toegewezen is een vooraf ingesteld e-mail template.