Vanuit een zaak kan er op verschillende manieren een e-mail worden verzonden. Zo kan er via fase-acties automatisch een e-mail worden verzonden bij het afronden van een fase. Ook is het mogelijk om handmatig een e-mail vanuit een zaak te sturen. Hoe je dat doet leggen we hieronder uit.
Hoe verstuur ik een e-mail?
- Vanuit een zaak, ga met je muis over de groene plusknop.
- Klik op het grijze icoontje 'E-mail versturen'.
- In het nu verschenen tabblad kan je een reeds bestaand e-mailsjabloon toevoegen en het type ontvanger selecteren.
- Na het vormgeven van de e-mail en het toevoegen van de ontvangers druk je op de blauwe knop 'Verstuur e-mail'.
Maar, wat zijn sjablonen dan eigenlijk?
Sjablonen zijn voorgeschreven e-mails die je kan opvragen door bovenin het e-mail tabblad het juiste sjabloon te selecteren. Deze sjablonen zijn van te voren aangemaakt door een beheerder binnen jouw organisatie. Bij het toevoegen van een sjabloon zie je veel tekst met dubbele [[rechthoekige haken]]. Dit zijn zogeheten pre-fills en zijn stukjes tekst die het zaaksysteem automatisch invult bij het versturen van de e-mail. Je hoeft hier zelf niets aan te veranderen!
Wil je de mail naar meerdere ontvangers sturen? Voeg deze dan toe door ze te scheiden met een komma of een puntkomma.
Het is ook mogelijk om de e-mailadressen op basis van magic_strings op te halen, let op: hierbij moeten de e-mailadressen met een puntkomma gescheiden zijn.